torsdag 1 oktober 2009

Det har hänt en del

Nu när jag är tjänstledig (eller har bygglov som de säger på jobbet) så har det här med bloggandet nästan blivit bortglömt helt och hållet.
Man tycker liksom inte att det händer så mycket när man är mitt uppe i det hela.
Både rörmokaren och elektrikerna har dragit massor med rör över hela huset (man kommer väl inte att våga skruva någonstans i väggarna eller taken).
Taket är nästan färdiglagt, inklusive huvar och plåtdetaljer.
Under tiden som elektrikerna dragit starkström har jag ägnat mig åt svagströmsdragning, tv, telefon och nätverk.
Svärfar har spikat kortlingar och även börjat gipsa.
I veckan fick vi också kakelugnen levererad, den ska monteras nästa vecka.


Taket färdiglagt, sånär som på nockpannorna...


Här ska elskåpet sitta, mycket släng blir det.


Rena rama motorvägen med elrör och vattenslangar.


Delar av vardagsrummet har fått gips.


En kakelugn i delar.


Tvättstugan med garderober längst bort, i hålen skymtar en del av IT-infrastrukturen, mitt bidrag till alla slangar och rör.


Rör/slang för tv-antenner, det ska dras en massa nätverksrör hit också (tur att man gipsar igen sedan).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar