måndag 1 juni 2009

Ett lager frigolit och äntligen el...

Jag ringde till kakelugnsmakaren idag för att förvissa mig om att det är OK med avloppsrör som tilluftskanal, och han sade att det snarare var bättre än de ventilationsrör han pratade om när vi beställde kakelugnen (ingen risk för glöd i tilluftskanalen som jag var rädd för).
Idag installerades också den av snickarna mycket efterlängtade byggkraften, ett måste inför den planerade gjutningen på fredag.
Husgrunden har idag fått sin slutgiltiga form och de har hunnit lägga i ett lager frigolit, mer blir det imorgon om det inte blir för mycket regn (hoppas inte det, jag ska till Gröna Lund med dottern).


Det efterlängtade elskåpet.


Ett lager frigolit i hela grunden.


Här kommer avloppet fram.


Mera rör, dränering och dagvatten, antar jag. Plus lite slang för el och tele/nätverk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar